• ناموجود
کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی از دکترفاطمه جان احمدی
search
  • کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی از دکترفاطمه جان احمدی

کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی از دکترفاطمه جان احمدی

50,000 تومان
بدون مالیات

 خواندن کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانشجویان، پزوهشگران و علاقه‌مندان به تاریخ و تمدن اسلامی مخاطبان این کتاب‌اند.

تعداد
ناموجود

  سیاست امنیتی

اعتماد شما به سایت پند بوک بزرگ ترین افتخار مجموعه است.

  سیاست ارسال

ارسال از طریق پست پیشتاز و یا تیپاکس امکان پذیر می باشد .

  ضمانت برگشت وجه

امکان برگشت وجه در صورت عدم رضایت وجود دارد.

کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی تلاشی است برای بازنمود مؤلفه‌های فرهنگ و تمدن اسلامی که با دستان پر توان مسلمانان جان گرفت و با تدبیر متفکران مسلمان بالنده شد و در سایه‌سار وفاق اسلامی گسترش یافت. بنیان غنی تمدن اسلامی که مؤلفه‌های آن (اخلاق، علم، سیاست، قوانین و...) بر مدار دین اسلام و آموزه‌های قرآنی و توجه به حیات نبوی و اهل‌بیت او بود به سرعت این تمدن را بر فراز سکوی مجد و عظمتی نشاند که همه تمدن‌های بعدش ریزه‌خوار خوان گسترده آن بودند. به دیگر سخن دستاوردهای بی‌بدیل این تمدن که در طی قرن‌های متمادی افتخاراتی را برای ملل مظلوم به ارمغان آورده بود به سرعت به سرزمین‌های غیر مسلمان راه یافت و دستمایه‌ای شد برای خیزش فکری و جهش علمی مردمان آن سامان. روح مسالمت‌آمیز اسلامی با تکیه بر شعار برادری و مساوات قلوب رهیده مردمان خسته از ظلم را گرد خویش فراهم آورد و مُهر پایان به تمدن‌های فرسوده‌ای زد که جز پاره‌ای آداب و مناسک، ابنیه و معماری از آنها چیزی بر جای نمانده بود.

بدین ترتیب تمدن اسلامی پدیده‌ای خارق‌العاده و شگفتی برانگیز شد؛ تمدنی ایدئولوژیک با مجموعه‌ای از ساخته‌ها و اندوخته‌های معنوی و مادی، آداب و رسوم مشخص، سنن و معارف و علوم و فنون معین و مشترک که در همه وسعت ارضی تمدن اسلامی یکسان می‌نمود.

فاطمه جان‌احمدی کوشیده است تا با بازنمایی مؤلفه‌های فرهنگ و تمدن اسلامی، بخش مهمی از هویت امت واحد اسلامی و تاریخ پرفراز و فرود آن را با تأکید بر نقش عنصر ایرانیِ این هویت و حقیقت به تصویر کشد.